09 February 2012

Her :D

Assalamualaikum.Hai semua.Sekarang Adda ade dekat rumah.Balik sekejap.Em,ok laa.Straight to the point.Malas nak merepek.*Erk,dah kenapa kau ni Adda?--' Dah.Abaikan.Ok,dengar ni.Jap,bukan dengar.BACA ni.

SWEET kan? >.<

KAWAN,SAHABAT,TEMAN.Tiga perkataan tu kalau kita pandang,kita akan rasa yang dia bawa maksud yang SAMA.Tapi sebenarnya TAK.TAK SAMA langsung.

KAWAN - Adalah mereka yang ade di sekeliling kita.Yang bersama dengan kita.

SAHABAT - Adalah mereka yang berada di samping kita waktu susah dan senang.Mereka yang berpihak pada kita bila semua orang pinggirkan kita.Mereka yang memberi SEMANGAT dan harapan bila kita DOWN.Bila kita terasa seolah-olah kita SEORANG DIRI.

TEMAN - Adalah mereka yang sentiasa menemani kita di waktu susah dan senang.

Inilah yang DIA buat pada Adda. :')

Ok,nampak kan?PERBEZAAN dia?Huh.Itulah yang Adda rasa.Dua minggu berlalu,dah macam-macam jadi.Kadang-kadang Adda rasa macam dah hilang semangat untuk HIDUP.Adda dah hilang orang-orang yang Adda sayang.Adda TAKNAK mempersoalkan takdir lagi.CUKUP lah dulu.Sekarang,Adda tahu apa yang Allah bagi dan apa yang tengah terjadi pada diri Adda sekarang ni adalah yang TERBAIK.InsyaAllah.Orang kata,

CARILAH HIKMAH DI SEBALIK SETIAP MUSIBAH YANG BERLAKU :')
Adda tahu setiap yang berlaku tu ada hikmahnya.Cuma kadang-kadang kita TAK NAMPAK.Entah laa.Adda sedih sangat bila fikirkan balik PERKARA yang jadi tu.Waktu tu,KEPERCAYAAN adalah satu benda yang sangat penting yang perlu ada dalam diri setiap orang di sekeliling Adda.Adda tetap BERSYUKUR walaupun yang berada di sisi Adda cuma SEORANG je.Dan Adda sangat terharu.She's the ONLY ONE yang percaya pada Adda.Yang PELUK Adda waktu Adda HILANG SEMANGAT untuk hidup.Yang tak pernah henti-henti bagi SEMANGAT pada Adda untuk Adda FACE semua ni.Adda CUBA kuat walaupun waktu tu Adda rasa Adda dah takde strength untuk teruskan hidup.Tapi,Adda cuba SENYUM dan KUAT untuk DIA.Untuk seorang SAHABAT.Dia SETIA berpihak pada Adda walaupun waktu tu semua orang anggap Adda yang BERSALAH.But she still TRUST me. :') Adda pun tak putus-putus BERDOA semoga Allah BALAS KEBAIKAN dia pada Adda.Supaya Allah TUNJUKKAN KEBENARAN di mata semua orang.Dua hari Adda jalani kehidupan kat asrama dengan AIR MATA,KETAKUTAN.Tapi,di saat itu DIA tak pernah putus-putus,tak pernah rasa bosan,rasa penat untuk terus bagi Adda SEMANGAT untuk hidup.

You always by my side.

Itulah yang kita panggil SAHABAT.DIA lah SAHABAT Adda dunia akhirat.*InsyaAllah.Dia selalu buat Adda senyum kalau Adda tengah SEDIH.Dia laa yang jadi teman untuk Adda gaduh.Untuk Adda gelak-gelak.Senang kata,dia lah SAHABAT,TEMAN dan KAWAN Adda.Terima kaseh AINUR ASYIKIN.Aku sayang gilaa kat kau.Tenkiu sangat2 sebab PERCAYA kan aku.Sebab SUPPORT aku.Seriously,waktu tu aku dah tak tahu nak bergantung harap pada sape lagi.Pada Allah je aku menanges,aku luahkan isi hati aku.Dan aku TERHARU sangat-sangat bila kau kata kau PERCAYA kan aku.Kau tulis dalam diari kau.MAAFKAN aku ekin,kalau aku tak mampu nak jadi SAHABAT untuk kau.Tapi,jujur aku cakap,KAU laa SAHABAT aku.:') SAHABAT yang aku cari selama ni.Mungkin ini HIKMAH di sebalik apa yang jadi pada diri aku.Akhirnya,aku dapat jugak JUMPA SAHABAT yang aku cari selama ni.Bila terjadinya benda-benda macam ni,baru kita tahu siapa sahabat kita.Dia adalah orang yang ada di samping kita waktu semua orang pinggirkan kita.Dan ekin,KAU laa orang tu.Bila semua orang PULAUKAN aku.PINGGIRKAN aku.Kau sorang je yang PERCAYAKAN aku.Yang sanggup BERJALAN dengan aku.Yang sanggup tadah TELINGA kau tu untuk dengar caci-maki orang tentang aku.Huh.I'm crying right now.


Ekin,aku harap kau akan terus jadi SAHABAT aku.Terima kaseh sebab PERCAYAKAN aku.Ingat,kebenaran akan terungkai jugak nanti.Cuma cepat atau lambat je.Terima kaseh jugak sebab terus support aku.:') Terus bagi aku semangat untuk aku jalani kehidupan ni.TERIMA KASIH EKIN.Aku sayang kau.FRIEND FOREVER :D Aku ingat lagi ayat kau "Only the TRUE one je yang boleh kenal AKU." Kan?Ekin,kau laa yang THE TRUE ONE tu.Terima kaseh lagi sebab sudi nanges dengan aku.Sekarang,giliran aku pulak untuk aku buktikan yang aku pun mampu untuk jadi SAHABAT kau,ekin.

Aku jumpa quotes ni,

FRIENDS ARE LIKE BALLOONS.If you let them go,you'll never get them back.So,i'm going to put you in my heart.So,i will NEVER loose you <3
*Ekin,JAGA Lulu aku baik-baik.*:P Siap kau balik ASRAMA nanti.Aku CURI LITTLE DANIEL kau tu !
HAHA.Ekin,JAGA Lulu baik-baik tau.Jangan sampai ekor die tercabut lagi :'( Tolonglah.