25 November 2012

Ketentuan Allah:)

Assalamualaikum semua.Hai (!) 

Ok,hari ni Adda ada pergi join satu program iaitu "Anak-anakku Soleh Solehah" *kalau tak silap laa* Maaf kalau salah.Em,excited tu memang laa tersangat excited.Jumpa dengan orang yg kita kenal lagi.Haha.Memang best laa.So,program tu akan berlangsung selama 4 hari.Hari ni hari pertama.So,tak banyak lagi aktiviti-2 dia.Tadi,cuma ceramah je.Pasal AQIDAH^^ Ok,untuk next entry nanti,Adda akan kongsikan apa yang Adda dengar.In sya Allah:) 

Untuk minggu ni,cuma murid yg berusia 11 tahun dan ke atas sahaja yg menyertai.Minggu depan utk 11 tahun ke bawah pulak.Hmm,bila datang tadi rasa macam "Haih,rindunya aku dengan zaman kanak-kanak aku *seriously* " Tengok budak-budak laki dia,alahai..kecik-kecik je semua.Masih menakal lagi.Memang happy laa datang sana tadi.Ada farisha,munirah,nuha :D MUNIRAH dengan NUHA.Lama tak namapak dieorang.Baru tadi jumpa setelah sekian lama tak nampak muka-.- Haha.

I’m back! Thank you for putting up with my queue for two weeks. ;u; You guys are the best- I hope the month of august has been going well for you all.
Sometimes good.Sometimes bad:')

Ok laa,kita tinggalkan cerita tu.Emmm,nak cerita pasal apa ek?Hehe.Act,Adda takde benda nak diceritakan.Ok,fikir sekejap *muka serius* Emmmm,ok.Adda dah dapat.Cerita ni takde kaitan antara yg masih hidup atau yg telah meninggal dunia.Ok?Random.Haha.Tiba-2 teringat ayat Aiesya "Eh,Adda.Kau cuti-2 ni buat apa je?" Dia tanya aku?Memang tak laa-.- Then,dia cakap lagi "Adda,bila agak-agaknya kita nak jadi sprinter sekolah ek?" Ok,tersedak Adda sebab waktu tu memang betul-2 tengah minum air-.- Apa jenis soalan seyh Aiesya ni.Kott ye pun,jangan laa tanye waktu aku tengah minum air.Haishh.Ok laa,jom scroll dialog kat bawah ni,

Adda : Kau pehal tanya macam tu?
Aiesya : Aku rasa cuti ni aku banyak makan je weyh.Macam mana nak lari laju next year?
Adda : Kita pernah ke lari laju?Level-2 kita ni sampai Sukan Tara je weyh-.-
Aiesya : A'ah ek..tu pun tak semua lepas.Haha.
Adda : Haha.Kau laa,berat sangat.
Aiesya : Kau pun sama laa.Sebab tu kita geng.
Adda : Sya,tahun depan lari sesama lagi nak?
Aiesya : Alah kau..kang kau yg tggalkan aku.Selalu macam tu.Benci Adda.
Adda : Weh,itu dulu.Sekarang ni aku tak rasa aku boleh lari lagi dah.Aku bukan macam SPRINTER KAU.
Aiesya : Habis aku ni pulak macam dia.

Hoho.Tu laa sedikit perbualan antara Adda dengan Aiesya.Memang tiap-2 tahun macam tu kan Sya.Konon azam tahun ni nak lari laju.Tapi,DALAM MIMPI je laaaaa-.- Haha.Bila tengok budak-2 atlit ni kan.Buat aku rasa macam Ergh.Ish.Hmm.

It’s crazy how amazingly athletic these people are. @v@
Haa,macam ni laa yang Adda rasa-.-

Diaorang pun makan nasi jugak.Apasal laa kita tak boleh jadi macam dieorang.Hmm.Memang laa Adda.Masing-masing ada kelebihan masing-masing.Dah kau tak pro dalam bidang-2 sukan tu.Nak buat macam mana.Haishh.Tapi kan,ade je yang berkebolehan dalam semua bidang. *Eh,ade ke?* Ok,mungkin sekarang kita tak nampak kelemahan dia.Sebab kita bukan dia.Kita hanyalah diri kita.Sedangkan nak faham diri sendiri pun susah.Ada hati nak faham orang lain.Emm,apa yang penting.Ingat je,bahawa Allah tu MAHA ADIL.Dia ciptakan semua,sama sahaja^^ Ade kekurangan,ada kelebihan.Jangan terlalu merendah diri sampai kita sendiri tak dapat nak cungkil kelebihan yang ada dalam diri kita tu:)Ok?Allah dah tentukan yang TERBAIK untuk kita:D Yup.YANG TERBAIK.Alhamdulillah.

Dan,santapan untuk hari ini,


Jangan melihat seseorang itu pada siapa MEREKA DAHULU.Lihat pada SIAPA MEREKA SEKARANG.Kerana kita akan hidup bersama mereka yang sekarang.bukan yang dulu.Ok?Take note.

So,Adda rasa sampai sini je laa dulu.Thankss for reading.Terus follow entry Adda yang seterus-2nya:D Bye.Assalamualaikum:)


No comments: