05 April 2014

Bulan 4 Tahun 2014.

Sekarang dah April. Oh cepatnya masa berlalu. Sangat.
Berapa bulan je lagi tinggal untuk SPM.

Aku dah mula rasa penat dengan jalan yang aku ambil. Aku dah mula rasa nak berhenti berjalan.
Kaki aku dah penat melangkah.
Hidup ni penuh dengan tanda tanya, kita takkan tahu apa yang akan jadi esok. Lusa. Dan hari seterusnya.
Bahkan aku pun takkan tahu apa yang aku taip lepas ni.


Diri pun dah mula rasa penatnya BELAJAR. Ohh.
Tak boleh macam ni Adda.
Sesusah mana pun Adda kena teruskan jugak.
Fikirkan masa depan. Fikirkan mama dengan ayah.


Nak 11A bukan senang. Kalau malas malas macam ni, macam mana nak berjaya.
C'mon Adda.
Mana pergi semangat dulu?
Adda boleh. orang lain boleh. Kenapa Adda tak?
Penat. Memang penat. Semua orang rasa benda tu, bukan Adda sorang.

Tapi ingat, 
Kalau tak tahannya penatnya belajar, maka kita akan tanggung peritnya kebodohan.
Perjalanan tu masih panjang. Kena tempuh. Tak boleh berhenti. Kalau tak sampai bila tak sampai ke destinasi.



No comments: